Door: Tiel van den Heuvel voor het Eindhovens Dagblad
Geen Funda, maar een persoonlijk aanpak in combinatie met social media. Makelaar Machteld van de Moosdijk gooit het over een andere boeg. “Dat kan veel clicks opleveren.”
Van de Moosdijks carrièrepad lijkt in eerste instantie niet direct uit te komen in de makelaardij. Ze studeert aan businesschool Notenboom en werkt jarenlang in de horeca. Op haar dertigste realiseert ze zich echter dat een eigen zaak in de horeca heel groot moet zijn of meerder vestigingen moet omvatten. Maar Van de Moosdijk – geboren en getogen in Heeze is niet van het massale: “Ik houd het graag intiem.”
Ze besluit haar baan op te zeggen en start in Utrecht met een opleiding tot makelaar. Na het behalen van haar diploma en ervaring op te hebben gedaan bij verschillende kantoren, ontwikkelt ze haar eigen visie. Bijna iedereen die vorig jaar een huis heeft gezocht of gekocht, heeft met biedingen te maken gehad. Het is een resultaat van een markt waarin huizen tegen recordprijzen worden verkocht. Dat werkt gehaaste bezichtigingen in de hand. Bezichtigingen waarin veel makelaars geïnteresseerde kopers niet altijd de aandacht bieden die zij verdienen, vindt Van de Moosdijk van Moos Makelaardij. “Dat je bij een bezichtiging tien minuten krijgt om door het huis te lopen en dan de deur uit moet. Sorry, maar ik moet daar niet aan denken. Wellicht dat dit ook te maken heeft met mijn jarenlange ervaring in de horeca: gastvrijheid staat bij mij hoog in het vaandel.”
Een bezichtiging moet vanaf het eerste telefoontje tot de laatste groet goed voelen. Maar die eerste kennismaking zal niet via Funda verlopen. “Wat er mis is met Funda? Pure monopolie. Ik vind dat je als makelaar mee moet gaan met de huidige tijd. Er wordt volop gebruik gemaakt van social media. Waarom dit medium dan niet inzetten bij de ver- en aankoop van huizen? Inmiddels weet ik ook hoeveel impressies en clicks dit kan opleveren.” Ze brengt huizen de huizen daarom via Instagram en Facebook onder de aandacht.
Haar droom is uit te groeien tot een sterk online merk. Naast de verkoop van woningen vinden kopers en verkopers op haar social media tips en trucs. Maar ook leuke anekdotes over haar leven als makelaar en jonge ondernemer. “Het hoeft niet alleen maar droge stof te zijn. Ik wil mijn volgers op een vermakelijke wijze informeren en aan het denken zetten.”
Een huis (ver)kopen doe je niet elke dag. Daar kun je dus best hulp bij gebruiken. Mijn doel is om jou zo goed mogelijk te begeleiden in het koop- of verkoopproces.
Kies je voor MOOS Makelaardij, dan kies je voor een ervaren makelaar in de regio Heeze/Geldrop/Eindhoven, maar ook daarbuiten, die het nét even anders doet. Machteld van de Moosdijk is wars van tradities, zet vol in op social media en gelooft in #followersfirst. Het nieuwste aanbod woningen verschijnt namelijk niet op funda, maar op social media. Machteld: “Ik denk in vernieuwende en onderscheidende oplossingen om jouw huis te (ver)kopen.”
#followersfirst
Benieuwd naar het aanbod van MOOS Makelaardij? Je ziet het als eerste op Instagram en Facebook. Vergeet MOOS dus niet te volgen!
Over MOOS Makelaardij
Makelaar Machteld van de Moosdijk is geboren en getogen in Heeze. Hier ging ze naar school en hockeyde ze op hoog niveau. Tijdens haar studie commerciële economie moest Machteld een vastgoedproject opzetten. Over de naam hoefde ze niet lang na te denken: MOOS Makelaardij. “Moos is altijd mijn bijnaam geweest. Het is kort en krachtig, het past bij mij.”
Na een aantal jaren in de horeca- en evenementenbranche te hebben gewerkt, maakt Machteld de overstap naar de makelaardij. Ze wil niets liever dan anderen helpen bij zo’n belangrijke aan- of verkoop in hun leven. Bij een taxateur en een makelaar in het hogere segment maakt ze haar eerste meters. Maar na een paar jaar voor verschillende kantoren te hebben gewerkt, ziet ze kansen voor iets nieuws. Een eenvoudig verkoopbord in de tuin? Nogal standaard. Na afloop het glas heffen met elkaar? Moet kunnen.
En dus werd het hoog tijd voor de volgende stap: een eigen makelaarskantoor. De naam? MOOS Makelaardij, natuurlijk.
Een bezichtiging mág leuk zijn
MOOS Makelaardij is anders dan andere makelaarskantoren. En daar is Machteld trots op. Machteld is kundig, gedreven en houdt voet bij stuk. Linksom of rechtsom: samen met haar klanten gaat ze voor de beste resultaten. Naast die tomeloze werkdrift is er ook ruimte voor Brabantse gezelligheid. Sterker nog: volgens Machteld mag een bezichtiging leuk zijn. “Zo heb ik ooit geopperd om een marktkraam met warme chocolademelk neer te zetten in de tuin van een casco woning. Als het koud is en je weinig om handen hebt, moet je out of the box kunnen denken.” Machteld is van mening dat het juist in deze tijd belangrijk is om een stuk beleving toe te voegen. “Dat is ook de reden dat van elke woning hoogwaardige foto’s en goede video’s worden gemaakt. Juist daar liggen nu veel kansen.”
Wie kiest voor MOOS Makelaardij, krijgt de volledige aandacht. Machteld is ook buiten kantooruren bereikbaar voor haar klanten. “Als ik ergens voor ga, dan ga ik er volledig voor. Bij mij is het heel simpel: what you see is what you get.”
Benieuwd naar wat Machteld voor jou kan betekenen? Bel, app of mail gerust. MOOS Makelaardij is bereikbaar via 040 240 5400 of info@moosmakelaardij.nl.
https://heeze-leende24.nl/home/artikelen/artikel/68991/MOOS-Makelaardij